Veel gestelde vragen
Beleggers
Wij zijn op dagelijkse basis bezig met alle facetten rondom woninghuur en vastgoedbeheer en hebben mettertijd de nodige vragen en problemen voor onze klanten opgelost. Hieronder vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
Veelgestelde vragen
Waarom zou ik mijn vastgoed bij Maison Management laten beheren?
Maison Management zorgt voor uw woning én uw huurder. Wij voeren het beheer van uw huis, appartement, complex of bedrijf. Kort gezegd houdt dit voor u in: onroerend goed in technische topconditie en een tevreden huurder. Een prettige relatie met de huurder betekent immers goed contact over onderhoud aan de woning en de financiële afwikkeling.
Uw gehele portefeuille wordt ondergebracht bij één van onze accountmanagers. Maison Management neemt u het administratief-financiële en technische beheer uit handen en kan u fiscaal verantwoorden. Daarnaast zijn wij onafhankelijk en niet gebonden aan een makelaar. Bij verhuur van uw huis of appartement besteden wij de opdracht uit aan een makelaar die het beste past bij uw aan te bieden vastgoed.
Wat zijn de beheerkosten?
Vraag voor meer informatie over beheerkosten de online brochure aan.
Ik wil alleen het financiƫle beheer uitbesteden. kan dit?
U kunt ook enkel het financiële beheer uitbesteden aan ons, dit betekent dat wij de huurpenningen incasseren, inkoopfacturen verwerken en de huurindexaties verzorgen. Wel is het prettiger om daarnaast ook het technisch beheer bij ons onder te brengen. Dit schept duidelijkheid bij huurder.
Kan ik voor het verhuren van mijn woning terecht bij Maison Management?
U kunt voor verhuur bij Maison Management terecht, dit is in combinatie met het technisch en financieel beheer.
Ik wil appartementen in een nieuwbouwcomplex verhuren. kan dat?
Voor nieuwbouwcomplexen kunnen wij een projectpagina inrichten op eigen domein. Het gehele verhuurtraject wordt dan geautomatiseerd.
Kan ik op elk gewenst moment mijn financiƫle overzicht opvragen?
Als u klant bij ons bent, krijgt u inloggegevens om op het portaal in te loggen. Hier kunt u op ieder moment achterstanden, gegevens van huurders en nota van afrekeningen terugvinden.
Op welk termijn ontvang ik de beleggersafrekening?
Dat is afhankelijk van de grootte van uw portefeuille. Voor beleggers boven de 100 eenheden richten wij een aparte administratie in. De huurpenningen ontvangt u op uw eigen rekening. Tot 100 eenheden worden de huurpenningen bij onze stichting beheer gelden gestort. Na controle van de beleggersafrekening maken wij dit naar u over. De dag van uitbetaling leggen we vooraf vast. Dit is afhankelijk van de grootte van de portefuille. We streven ernaar om de afrekening in de eerste zeven werkdagen van de kalendermaand af te ronden en te storten.
Hoe kan ik inloggen in online portal?
Klik hier om in te loggen in de online portal van Maison Management of klik rechtsboven op login.
Waar kan ik terecht met mijn overige vragen?
Bent u een belegger en beheren wij uw portefeuille? Kijk via de online portal wie uw accountmanager is. Uw accountmanager helpt u graag verder.
Nog geen lid van Maison Management? Neem dan contact op via 088-0089200 of info@maisonmanagement.nl.